احتیاط دلاری در بورس تهران

[ad_1]

بازار سهام در دومین هفته از اسفند ماه بیش از انرژی لازم برای بالاکشیدن با افزایش وزنی قیمت ها بیش از حد نیست. بررسی هاکی از آن است که با پایانیافتن توان حقوقی ها برای حمایت از سهام بزرگ بازار، ترس از توافق توافقی مجددا بر بازار سهام ایران انداخته است تا حتی رشد قابلتوجه در بازارهای بین المللی نیز نمی تواند باعث رشد شاخص اصلی بورس در هفته اخیر شود. ششد، هههههه دییی ازشزشیی ر میز از ضازی کی یزاد و خرج سسمایه واقعی ههچچد با ششاب ککتر، اما اداهه یافف.

به گزارش دنیای اقتصاد، در حالحاضر می توان اینطور گفت که بورس تهران به تحولات کالایی ناشی از جنگ در شرق اروپا و رشد قیمت کامودیتیها تا حد زیادی بیتفاوت است و درب آن، همچنان بر پاشنه برجام و مذاکره میچرخد.

رویارویی شاخص های بورسی

هفته ها یکی دیگر از دیگری میگذرند و بورس 1400 کمکم به پایان کار خود نزدیک می شود. .. بازدهی منفی بهکار خاتمه داد بر این اساس خود نتیجه آخرین روز نتایج این هفته در حالی که خاتمه یافته است که شاخصکل بورس طی مدت یاد شده 6/0 درصد نسبت به هفته گذشته کاهش داشته است در میان رقبا نیز وضعیت متفاوتی وجود ندارد؛ قیمت دلار در بازار ارز تهران طی هفتهای که با کاهشی 38 / 0درصدی مواجه شد و در بازار طلا نیز هر قطعه سکه امامی بار دیگر به کانال 11میلیونتومان عقب نشینی کرد تا افت بیش از یکدرصدی را در هفته دوم اسفندماه تجربه کند.

اینطور که داده‌ها و آمار می‌دهد سردرگمی ناشی از طولانی شدن روند مذاکرات است. شرق اروپا، موقعیت مناسبی برای سهام دلاری بازار فراهم می کند تا در جریان افزایش قیمت ها در وضعیت فعلی بخشی از زیان روزها و ماه های اخیر را جبران کنند، با اینحال بهرغم سرعت گرفتن به کامودیتی در دنیا، بورسی ها همچنان به کاهش قیمت در بازار ارز و سایه افکندن این احتمال را بر نمادهای متاثر از دلار واهمه دارند.

البته باید توجه داشت که این واهمه در نمادهای ریالی وجود ندارد و بازتاب مثبت برجام در این دسته از نمادها وجود دارد حتی در طول هفته کم دادوستی به مانند هفته قبل به رشد شاخص هموزن در مقایسه با هفته اول اسفندماه بینجامد. در بازار سهام حکایت از آن دارد که طی هفته قبل از شاخص هموزن عملکردی متفاوت از شاخصکل داشته و به میزان 2/1 درصد افزایش داشته است. برجام نفع می تواند بگوید که در یک حالت دو تحلیلی قرار می گیرد که در آن صنایع داخلی با توجه به انتظار بهبود وضعیت آنها در صورت بهثمر نشستن جلسات اتمی با احتمال افزایش همراهی و صنایع دلاری ممکن است در صورت باشد. افت هیجانی قیمت ارز با کاهش قیمت می شود.

جنگ و صلح

با نگاهی به تحولات رویدادها در طی یک هفته متوالی می توانم که تحول قابل توجهی داشته باشد در طول روزهای گذشته رخ داده است. بورس تهران نیز اثرگذار است. در سال های 92 تا 94 باعث شد تا در سال های 92 تا 94 در بازارهای بین الملل تحولات ژئوپلیتیک در اروپای شرقی وجود داشته باشد. این تغییر بودجه می تواند با توجه به تغییرات بازارهای کلان دولت ها نیز اثر بگذارد. فربهشدن ترازنامه بانکهای مرکزی اقتصادهای عمده جهان باعث شده تا انتظارات تورمی در عرصه کامودیتیها بیش از پیش افزایش یابد و بسیار از تحلیلگران این حوزه بر این باور باشد که روند قیمت کالاهای اساسی در میانمدت صعودی خواهد بود. بشکه ققار گگفف؛ ایی در حایسیس کهکههیی چچد ماه ققل یییی آگآگسس سال2021 هه یطیسیایسیاه در ححوهه 62 لار نسسان یکیکیکد.

افزایش قیمت نفت و گاز باعث افزایش انتظارات در جهت رشد بهای محصولات پتروشیمی و فرآورده های پالایشی تقویت می شود که در صورت تداوم می تواند اثر قابل توجهی از شرکت های فعال در حوزه یاد شده در بازار کشور داشته باشد. انتظار می رود تا در محصولاتی مانند روی، مشتری، مس و افزایش افزایش قیمت باشد. برای این که خیال بازار سهام و فعال آن از مذاکرات وجود داشته باشد، می توان انتظار داشت که آثار تحولات یاد شده بر روی شرکت های مالی و قیمت سهام آنها در بورس و فرابورس نیز مشهود و واضح باشد. پایان مذاکرات وجود دارد که در روزهای واپسین هفته گذشته در اظهارنظرهای بیان کنندگان اروپایی خودنمایی کرد، نشان می دهد که کلاف سردرگم معادله است که باعث اختلافات پابرجایی میان ایران و ایالات متحده آمریکا شده است. این احتمال وجود دارد که باعث ترس از کاهش یکباره نرخ ارز بر روی تحولات بازارهای جهانی شود و در هفته پیش از آن نمی توانم آن را تحت تاثیر قرار دهد. دارد که بهرغم بهبود در بازارهای جهانی قیمت های داخلی همچنان رشد نکرده است ترس از افت قیمت دلار مانع از آن شده است تا تحولات یاد شده در تالار نقره ای افزایش یافته باشد؛ اگر در پایه محصولات پتروشیمی اندکی افزایش قیمت مشاهده شود، با این حال همیشه خرید کنید. در این بازار از جذابیت کافی برای فعال بودن وجود ندارد.

احتیاط و رکود در تالار شیشه‌ای

بررسی اعداد و ارقام به ثبت رسیده در بازار سهام نشان می دهد که به جز تقابل دو شاخصکل و هموزن در طی هفت های گذشته که وضعیت عوامل دیگری مانند تغییر مالکیت سهام و ارزش پول خرد شده است، ثبت شده است. استفاده در این بازار به ثبت ارقام پایین در ارزش قیمت خرد شده و از سوی دیگر خرید واقعی در سطحی پایین نگه داشته شده است. در بازار سهام تنها در دو روز و آن هم به زحمت از 2هزار میلیاردتومان فراتر رفته است این ارقام در حالی است که در هفته گذشته همین عملکرد ضعیف نیز ثبت شده است برای بورس تهران قابل تکرارشدن نبوده؛ در 4 روز گذشته هفته گذشته، هیچ روزی. در این دومین هفته از اسفندماه در حالی که خاتمه یافته است که میانگین ارزش روزانه سهام در بورس تهران با کاهش بیش از 15درصدی نسبت به هفته نخست، به 1639 میلیاردتومان نزول شده است. کنار این کیفیت مهم بررسی به این ترتیب در مجموع 4 روز کاری هفته منتهی به 11 اسفندماه 1400، به ارزش سهام 286 میلیون تومان و 442 میلیون تومان از سبد سهام حقیقی ها، تغییر می کند. به پرتفوی معاملات گران عمده بورس تهران منتقل شد که کمترین میزان از میانه آبان ماه بود.

همگام با صنایع بورسی

در هفتهای که شاخصکل بورس تهران با کاهش 6/0 درصدی افزایش یافته است، از 38 صنعت فعال بورسی، 24 گروه وضعیت مناسب تری از این نمایشگر بوده و 20 صنعت نیز با رشد قیمت سهام زیرمجموعه خود همراه شدند. در این راستا سه گروه استخراج سایر معادن، منسوجات و کاشی ها و سرامیک به ترتیب پیشروی قیمت 3/18، 6/9 و 5/5 درصد را به ثبت رساندند، در مقابل خودروسازان که در هفته ها انجام می شود. پیشتر به انگیزه تلاشی گران برجام در صدر درخواست و رشد قیمت قرار دارد، در هفته گذشته با افت 1 / 6درصدی قیمت ها ممکن است تا از این نظر قعرنشین شوند. اروپا و شناسایی سود، مهم ترین دلیل قیمت این گروه بود.

[ad_2]

Aron Trujillo

نرد اینترنتی. ارتباط دوستانه مبشر قهوه. متخصص موسیقی بسیار متواضعانه. مدافع تلویزیون آماتور

مکمل گینر: راهی برای افزایش وزن و حجم عضلات
بازی انفجار: یک نگاه جذاب به سایت شرط بندی آنلاین
تعمیرات پرینتر: همه‌چیزی که باید بدانید
با ما در سایت انفجار ایرانی با درگاه مستقیم آشنا شوید
خرید عمده تیشرت مردانه: راهی برای تجارت پوشاک موفق
شناخت برای تعمیر دستگاه لیبل زن
تماس با ما