سازمان جهانی بهداشت هشدار داد که انواع کووید در آینده مسری تر خواهند بود

[ad_1]

ژنو: سازمان جهانی بهداشت گفت، نوع بعدی کووید-19 که افزایش می‌یابد مسری‌تر از Omicron خواهد بود، اما هیچ تضمینی وجود ندارد که سویه‌های آینده خفیف‌تر باشند.

طبق گزارش CNBC، ماریا ون کرخو، سرپرست فنی سازمان جهانی بهداشت کووید-19، سوال واقعی که دانشمندان باید به آن پاسخ دهند این است که آیا مرگبارتر خواهد بود یا خیر.

ون کرخوف روز سه شنبه گفت، هفته گذشته حدود 21 میلیون مورد کووید به سازمان بهداشت جهانی گزارش شد که رکورد جهانی جدیدی را برای موارد هفتگی از نوع Omicron که به سرعت در حال گسترش است، به ثبت رساند.

در حالی که به نظر می‌رسد Omicron نسبت به گونه‌های قبلی ویروس کم‌خطرتر است، حجم انبوه موارد، سیستم‌های بیمارستانی را در بسیاری از کشورها درهم شکسته است.

ون کرخوف گفت: “نوع بعدی نگرانی مناسب تر خواهد بود، و منظور ما از آن این است که قابل انتقال تر است زیرا باید از آنچه در حال حاضر در گردش است پیشی بگیرد.”

سوال بزرگ این است که آیا انواع آینده کم و بیش شدید خواهند بود یا خیر.

در این گزارش آمده است که او نسبت به خرید نظریه‌هایی هشدار داد که ویروس همچنان به سویه‌های خفیف‌تری تبدیل می‌شود که افراد را نسبت به انواع قبلی کمتر بیمار می‌کند.

وی با اشاره به اینکه مردم باید در این مدت به تدابیر ایمنی عمومی توجه کنند، گفت: “هیچ ضمانتی برای آن وجود ندارد. امیدواریم که اینطور باشد، اما هیچ تضمینی وجود ندارد و نمی توانیم روی آن سرمایه گذاری کنیم.”

ون کرخوف گفت: “شما مجبور نخواهید بود برای همیشه ماسک بزنید و نیازی به فاصله فیزیکی نخواهید داشت، اما در حال حاضر، ما باید این کار را ادامه دهیم.”

علاوه بر این، نوع بعدی کووید ممکن است حتی بیشتر از محافظت واکسن دور بزند و واکسن‌های موجود را حتی کمتر مؤثر کند.

به گفته دکتر مایک رایان، مدیر برنامه های اضطراری WHO، ویروس قبل از اینکه به یک الگو تبدیل شود، به تکامل خود ادامه خواهد داد. او گفت که امیدواریم در سطح پایینی از انتقال با اپیدمی های بالقوه گاه به گاه قرار گیرد. ممکن است فصلی تر شود یا فقط ممکن است تنها باشد. در این گزارش آمده است که بر گروه های آسیب پذیر تأثیر می گذارد.



[ad_2]

Claudia Larsen

پیشگام وب. خالق حرفه ای درونگرا. پزشک آبجو. شیطان متعصب تلویزیون.

مکمل گینر: راهی برای افزایش وزن و حجم عضلات
بازی انفجار: یک نگاه جذاب به سایت شرط بندی آنلاین
تعمیرات پرینتر: همه‌چیزی که باید بدانید
با ما در سایت انفجار ایرانی با درگاه مستقیم آشنا شوید
خرید عمده تیشرت مردانه: راهی برای تجارت پوشاک موفق
شناخت برای تعمیر دستگاه لیبل زن
تماس با ما