طرز تهیه کباب لای پلو، طعمی متفاوت و خوشمزه

[ad_1]

فراروـ باقالی پلو، کلم پلو، هویج پلو، شیرین پلو، مرصع پلو و … از انواع پلوهای مخلوطی هستند که در مهمانی ها طرفداران خاص خود را دارند. مخلوطی است که برای تهیه آن کباب تابه‌ای آماده لای برنج در قابل می‌دذارند تا همراه با برنج دم با برنج دم

به گزارش فرارو، طبخ این غذا به این شیوه باعث برنج عطر و طعم خوبی می شود؛ همچنین از آنجایی که این غذا شبیه تهچین است، ظاهر زیبا و چشم نوازی در این مطلب طرز تهیه کباب لای پلو همراه با نکات مهم و فوت را دارد. و فن‌های مربوط به تهیه آن در منزل تقدیم به شما کاربران گرامی خواهد شد.

مواد لازم برای تهیه کباب لای پلو

برنج: ۳ پیمانه
گوشت چرخ کرده: ۲۰۰ گرم
پیاز بزرگ: ۱ عدد
زعفران دم کرده: یک چهارم فنجان
گوجه: ۳ عدد
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پودر سیر: به میزان دلخواه
روغن روغن: به میزان لازم

نکات مربوط به مواد اولیه

زعفران

نکات مربوط به زعفران

همیشه سعی کنید از زعفران دم کرده غلیظ استفاده کنید؛ چون هر زعفران را با آب بیشتر دم کنید، کمرنگتر می شود و می خواهید برای دست زدن به رنگ دلخواهتان از زعفران بیشتر استفاده کنید؛. زعفران ابتدا زعفران را بدون اضافه کردن شکر یا قند کاملاً پودر کنید.بعد ازای 1 قاشق چایخوری زعفران 2 قاشق سوپخوری آب جوش و 2 تکه یخ به آن اضافه کنید.

زعفران را در ظرف در فریزر نگهداری کنید و در موقع استفاده اجازه دهید در محیط یخ زدایی شود. قققی یا خاصه اسس ززففان ا گذگذایی و فش گذگذ هیهی گ ند رغغ پس نداد؛ یییی یاصص اسس.

نکات مربوط به گوشت

گوشت

معمولاً وقتی از گوشت قرمز مصرف شود، بیشتر از مضرات آن گفته می شود. از آهآه اسس و برای پیشگیپیشگی سیسیار مثثث اسس آهآه از یک سس هه سسی ههدد یی جج یکیکیکد و زکسی گیگ سیسیسی کسیژغزکسیژ هه ققب غز غزاشش یسع ییغزشش.

گوشت قرمز منبع بسیار خوبی از ویتامین های گروه B است. بار در هفته برای بدن بسیار مفید است. کباب تابه‌ای از گوشت چرخ کرده مخلوط گوساله و گوسفند استفاده کنید.

نکات مربوط به پیاز

پیاز

این پیاز بهترین گزینه برای پخت و پز است. مثل پیاز قرمز است و می شود آن را خام خورد و یا در سالادها و دیپه ها از آن استفاده کرد. .. برای تزئین بشقاب غذا هم استفاده کرد علاوه بر این برای کبابی کردن، سالاد و ساندویچها هم مناسب است پیازهای قرمز به اندازه کافی عطر و طعم به غذا نمی دهند؛ بنابراین برای پخت و پز مورد استفاده قرار نمی گیرند.

طرز تهیه کباب لای پلو

1 ابتدا پیاز را رنده کنید و داخل یک کاسه بریزید؛.بعد گوشت چرخ کرده را همراه با نمک، فلفل سیاه، پودر سیر و زردچوبه به پیاز اضافه کنید و کمی زعفران بریزید حالا گوشت و پیاز را خوب ورز بدهید تا کاملاً با ادویه ها مخلوط کنید. کف یک ماهی تابه را با روغن خیلی کم کنید.از مایه گوشت به اندازه یک نارنگی بردارید و کف دستتان را پهن کنید. دو طرف گوشت را به این ترتیب سرخ کنید.

2 بعد از ایکه ککاب تاههایها را س سک ککشش ی، گگجهها حح ککان ماهی تغغغ با ککی رغغ سس کککی و ککار گذگذایی..

3 بعد از اینکه برنج را شستید، به آن آب گرم و نمک اضافه کنید.نمک را به مقدار کمی شور از حد معمولی اضافه کنید. اگر می خواهید، حتماً از شب قبل برنج را خیس کنید. جک.. آآی را که هه بری ضآ و برج با آآ یس خوره بود، خای ککی برج یس خوآه هاال ججش بححیزی .یزی.

کباب لای پلو

درب قابلمه را نگذارید و صبر کنید تا آب برنج جوش بیاید. تا دانه ها را از هم باز کنید دقت کنید برنج را خرد نکنید حدود ده تا چهارده دقیقه باید بجوشد، اما به نوعی برای جوشیدن برنج به آن نیاز دارید که برای آبکشی مناسب باشد که دانه های آن نرم باشد. آن صفت باشد.

بعد از اینکه روی آبکش کردید، اجازه دهید آب برنج کاملا گرفته شود.بعد روی برنج آب سرد بریزید تا دانه ها را بسازید و همینطور نمک بین دانه های برنج بیرون رود تا برنج شور نکند. .. شروع به جوشیدن کرد، یک استکان آب سرد به آن اضافه کنید این کار باعث می شود که برنج شوک وارد شود و بیشتر بکشید دقت کنید که آب سرد را از وسط برنج اضافه کنید؛ بلکه خیلی آرام از اطراف برنج اضافه کنید.

حالا کف یک قابلمه نچسب را کمی روغن بریزید و تهدیگ مورد نظرتان را روی چند کفگیر از برنج را داخل قابلمه بریزید قرار دهید. و در آخر روی برنج کمی روغن و زعفران دم کرده بریزید.قابلمه برنج را روی حرارت کم اجاق گاز تا دم بکشد.

[ad_2]

Charlie Owens

تحلیلگر هاردکور طرفدار عمومی فرهنگ پاپ. خالق مادام العمر تنظیم کننده. اهل سفر. متخصص وب متعهد

مکمل گینر: راهی برای افزایش وزن و حجم عضلات
بازی انفجار: یک نگاه جذاب به سایت شرط بندی آنلاین
تعمیرات پرینتر: همه‌چیزی که باید بدانید
با ما در سایت انفجار ایرانی با درگاه مستقیم آشنا شوید
خرید عمده تیشرت مردانه: راهی برای تجارت پوشاک موفق
شناخت برای تعمیر دستگاه لیبل زن
تماس با ما