[ad_1]
فرارو- بازار خرید و فروش خودرو در چند روز گذشته متأثر از روند کاهشی قیمت ارز، با افت قیمت روبرو بوده است، اما مهم اینجاست که در بازار فروش بسیاری وجود دارد و خبری از خریدار نیست. سس زیش کسکس سسد یشیش و اققام هه ففشش حصحصحصلات خو ککند، اما ازاران ههایی کاهشش قیها تمایی هه خییی ودرو ندارند.
به گزارش فرارو، بررسی بازار نشان می دهد قیمت خودروهای داخلی و مونتاژی از 2 تا 12 میلیون تومان کاهش پیدا کرده است. میلیون تومان، تیبا صندوقدار 171 میلیون تومان و تیبا 2 با قیمت 176 میلیون تومان به فروش می رسد. پراید ۱۳۱ با قیمت ۱۷۶ میلیون تومان مورد قرار میگیرد.
امرالله امینی کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با فرارو با اشاره به کاهش قیمت خودرو در بازار، گفت: با توجه به اینکه بازار خودروها چه بازارهایی را تحت تاثیر قرار می دهند، بنابراین با کاهش قیمت دلار در بازار، با کاهش قیمت خودرو در مقابل بودهایم اما باید به این نکته توجه کنید که قیمت خودرو در بازار کاهش می یابد. ککد که طی سه سال گذشگذش هقیت خودرو یش از چچصصص دصصص با افزایش یشکری ضضض باثم بازار هه کککد عیقیق ففو برو.
وی افزود: زیرا در چنین شرایطی قدرت خرید مصرف کنندگان واقعی است که نیاز به خودروهای جدید دارند، بسیار کاهش یافته و واقعیت آن است که آنها با این قیمت ها خرید خودرو را نمی کنند، البته باید به این نکته اشاره کرد که اگر برجام احیا شده و تحریم شود. صصعت خشهر بد، یییوان انظار اشش بازار ورر هه سسی آآاشش وثثات ححکک ککان ککک اسس بازار ورا بازاططهایی بهراهه هایی ههراه طشد.
امینی با اشاره به اینکه برای کاهش قیمت خودرو باید اصلاحات اساسی در صنعت خودرو انجام شود، اظهار داشت: در اولین قدم در این زمینه باید صنعت خودروسازی از انحصار خارج شود، در حال حاضر با توجه به اینکه بیش از 90 درصد از بازار در دست است. خودروساز بزرگ کشور است، اگر همچنان این انحصار پابرجا باشد، ما نمی توانم به آینده امیدوار باشیم، حتی با وجود احیای برجام، نمی توانم امیدوار بود که بازار خودرو سروسامانی را بسازد.
این استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی اضافه کرد: بنابراین باید در این زمینه صنعت خودرو رقابتی شود تا شاهد بهبود وضعیت بازار و صنعت خودرو باشیم، در این زمینه و در زمان امضای برجام در سال 2015 شاهد بودیم که با ورود شرک های خودروسازی خارجی، تنوع. و کیفیکفی توییات افزایش پیپیا ککد، اما بعد از آآ با خرج تراپ ب ححیی وباهه صعت خودرو ششکای داخیی یادرسسازان ددی از ایان ففند.
وی ادامه داد: اما اگر همین روند برجام در خودرو ادامه میافتد، قدر مسلم قیمت خودرو نیز میتوانست بشود، اما روند چنین روندی ادامه نیافت و صنعت خودرو به پله اول بازگشت، این درحالحاضر است که طی این سالها سوء مدیریتهای بسیار زیادی در صنعت خودرو وجود دارد. رخ و آثار آن را امروز مشاهده می کنیم، به عنوان مثال در همین مورد کاهش قیمت خودرو، هدفی که برای تحقق این هدف باید صورت گیرد، افزایش تولید خودرو در کشور است، اما نه تنها طی این سالها، افزایش تولید رخ نمی دهد، بلکه میزان تولیدات با کاهش بسیار زیاد بوده است.
امینی خاطر نشان کرد: همچنین در وهله های بعدی باید مانند رفع ممنوعیت های تولید خودرو، کاهش تولید و تولید تمام شده شرکت خودروساز و قطعه ساز و خصوصی سازی واقعی خودروسازان بزرگ انجام شود تا ما شاهد تحول در شرکت های جاده ای باشیم. نسبت به تغییر وضعیت در صنعت خودروسازی خوشبین بود.
این کارشناس صنعت خودرو بیان میکند: ازسویی طی این سالها دولتهای مختلف همواره در امور اجرایی خودروسازان اجرا میکند و به صورت مستقیم هیئت مدیره و مدیران عامل شرکتها را منصوب کرده است، در حالی که دولت تنها باید تصمیم به سیاست گذاری و راهبری صنعت خودروسازی و قطعهسازی کند. ککد و از دفع دس ازان پپهیز ککد، اففاقی که امرزز در ح ال ه ظظم ییس ایی ضضضیی ککاکان اداهه پیپیا ککد.
[ad_2]