[ad_1]
فرارو- صنعت پهپادها به شدت به پیشرانه های برقی متکی است، اما در اقدامی جالب توجه یک شرکت پیشرو در صنعت پهپادی را توسعه داد که بجای برق از هیدرولیک برای انتقال نیرو به ملخ های دستگاه استفاده می شود. که ییییاند هه ططز چشچشگیی ححود شش ساعت رح بدون قفهقفه هه پپواز زر ییایی و ساسففی یشیش 800 کیکیومت ا طی ککد.
به گزارش فرارو، این پروژه هنوز به مرحله تجاری سازی نرسیده است، اما شرکت بریتانیایی به نام فلوکوپتر در حال حاضر ساخت اولین پهپاد هیدرولیک جهان است که باتری ها و موتورهای الکتریکی را با پمپ ها و موتورهای گازی عوض می کند.
خطری وجود ندارد که روزی باتری ها و موتورهای الکتریکی وظیفه تامین انرژی تمام وسایل نقلیه را که ما به آنها تکیه می کنیم، از خودروها گرفته شده تا کشتی های کانتینری عظیم، حتی هواپیماها بر روی آنها می توانند داشته باشند، اما وجود دارد که بنزین و سایر سوخت های فسیلی هنوز وجود دارد. این نوع سوخت ها با چگالی بسیار بالاتر، منبعی ارزشمندتر نسبت به باتری می شوند که می تواند موتورها را در مسافت بسیار طولانی تر و با وزن بسیار کمتر تغذیه کند.
پس چرا هیچ کوادکوپتری وجود ندارد که موتورهای سوخت فسیلی کوچک به راحتی آن را به راحتی تک روتورهای را تغذیه کند، در حالی که آسمان از هواپیماهای سوخت فسیلی است که در حال عبور از آسمان کره زمین هستند؟ به دقت موتورهای الکتریکی کنترل می کند، در حالی که تنظیم فوری و دقیق سرعت چرخش هر روتور در یک کوادکوپتر برای پرواز پایدار و قابل کنترل آن است. اسس، شکشکی یسیسیس، اما در ککاکککپپر، هه یغهیغه در حال چچش بایی ئا تظیظی ششد تا با حککهای یی پایان باد قابه ککد و ازز گگاشش جگیگی ککد.
مطمئناً می توانم یک موتور گازی روی یک پهپاد برای نیرو دادن به ژنراتوری استفاده کند که نیروی موتورهای الکتریکی را می تواند کار کند – آیا می توانم از وسایل نقلیه برقی مانند شورولت ولت از آن به عنوان پشتیبان برای افزایش خود استفاده کند -، اما Flowcopter چیزی کاملاً کامل است. .. جدید را توسعه داده است به جای موتورهای الکتریکی که هر پروانه را تغذیه می کنند، موتورهای هیدرولیک که با جریان بی پایان آب هیدرولیک از طریق شیلنگها تغذیه می شوند، آنها را به چرخش در می آورند و عملکرد کلید داده شده پهپاد – هم از نظر پایداری. در هوا و هم از نظر قابلیت حمل بار – جفت کردن یک «موتور تأیید شده از نوع هواپیمای سبک» با یک پمپ جابجایی دیجیتال است که می تواند سیال هیدرولیک به موتورها را کنترل کند تا عملکرد موتورهای الکتریکی و عینی را کنترل کند. هر موتور هیدرولیک می تواند تا 129 بخار قدرت تولید کند، در حالی که وزن هر کدام کمتر از 5.5 وزن است.
شرکت Flowcopter بر روی نمونه های اولیه کاربردی از پهپاد هیدرولیک خود کار می کند و این ایده هنوز به مرحله تجاری سازی نرسیده و قابل حمل بار توسط این پهپادها هنوز مورد آزمایش قرار نگرفته است، اما تست های اولیه به خوبی عملی این ایده را به اثبات رسانده است. بی شک هر طرحی مسیر توسعه را طی خواهد کرد و در این مسیر نیز آزمون و خطاهای بسیار وجود خواهد داشت، اما شرکت سازنده آن را تشکیل داده است که پیشرفت های اولیه در طراحی این پهپاد گنجانده خواهد شد.
این شرکت بریتانیایی البته اشاره به تجهیزات دیگر این پهپاد مانند پمپ جابهجایی دیجیتال، موتور گازی و مخازن سوخت مانند موتورهای هیدرولیک آن را نمی خواهد، با این حال، وقتی با وزن باتری های لیتیومی و برد محدود پهپادهای الکتریکی مقایسه می شود، پهپاد هیدرولیک بسیار سنگین هم می شود. به نظر نمی رسد شرکت بریتانیایی Flowcopter ادعا می کند که پهپادش می تواند بدون سوختگیری (یا گاهی اوقات به پرواز بدون موتور مانند یک هواپیمای بالدار سنتی تبدیل شود) تا 6 ساعت و در مسافت هایی تا 900 کیلومتر در هوای آزاد در پروازهای کوتاهتر این پهپاد همچنین می تواند محمولههایی با وزن تا 150 وزن را تحمل میکند.بیشتر میتواند این پهپاد را به یک وسیله نقلیه تحویل بار کارآمد در مسافتهای کوتاه درون شهری تبدیل کند، زیرا نیازی به زمان شارژ طولانی مدت بین پروازها ندارد و عملا میتواند باعث کاهش ترافیک شود.
منبع: gizmodo
ترجمه: مصطفی جرفی فرارو
[ad_2]