[ad_1]
فرارو- بازار این روزها خودروهای بسیار آشفته است، همه چیز در بازار انجام نمی شود و همگان منتظر تکلیف برجام هستند، این است که بازار خودرو نوسانی دنبال می شود و یک روز قیمت ها با کاهش روبرو می شود، اما در روز دیگر قیمت ها با افزایش جزئی مواجه می شوند. .
به گزارش فرارو، بازار خودرو در آخرین روز هفته گذشته نوسانی بود، بر این اساس قیمت پژو 206 تیپ دو یک میلیون تومان به 269 میلیون تومان رسید. 269 و 315 میلیون تومان به فروش رسید دنا تیپ یک نیز یک میلیون تومان افزایش قیمت داشت و به 369 میلیون تومان رسید.
قیمت پژو 405 GLX روز پنجشنبه کاهش قیمت روز قبلش را جبران کرد و با پنج میلیون تومان افزایش قیمت به 275 میلیون تومان رسید.
امرالله امینی کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با فرارو با اشاره به اینکه بازار انتظار تعیین تکلیف مذاکرات برجام است، گفت: در حال حاضر با توجه به اینکه قیمت دلار با نوسانات جزئی روبرو است، در بازار خودرو نیز در طول یک روز یکی، دو میلیون خودرو از خودروها ارزان شده است، در مقابل. ففدای آآ رزز خو یزیزره با افزایش قیقیت روبرویشند رواب ایال حاضض ک اسس و سی وفففش سیسیار ککی یرآآ اججام یشیشیشد.
وی افزود: با توجه به فضایی که وجود دارد، در حال حاضر حاضر نمی ریزد آنچنانی برای قیمت خودرو متصور بود، اما اگر برجام احیا شود، بازار با یک شوک مواجه خواهد شد، اما با توجه به اینکه آیا نمی توانم، دلار با قیمت پایین بیاید. آنچنانی می شود، حتی در صورت احیای برجام، در بازار خودرو نیز ممکن است قیمت ها باشد، با یک شوک کاهشی همراه شود، اما دوباره بعد از مدتی قیمت ها به سر جای خود باز خواهند گشت.
امینی اظهار داشت: درحال حاضر با توجه به تورمی که در اقتصاد کشور وجود دارد، به هیچ عنوان نمی توانم در بازاری از جمله خودرو را داشته باشد ارزانی داشته باشد، از سوی دیگر در حال حاضر وضعیت خودروسازان نیز به هیچ وجه مناسب نیست، در چنین شرایطی نمی توانم. انتظار داشته باشید، ما اقتصادی و با کیفیت را سواری خودرویی کنیم.
این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه خودرو طی چهار سال گذشته با افزایش بیش از 7 برابری روبرو بوده است، اضافه کرد: امروز خودرویی شبیه به تولید نمی شود، قیمت آن به 200 میلیون تومان نیز در برخی اوقات رسیده است، در چنین شرایطی. ما نمی توانیم انتظار داشته باشیم که بازار خودروهای سروسامان بگیریم، از سویی متقابل بازار و صنعت خودرو در این سالها با معضلات بسیار زیادی روبرو بوده است و به نظر نمی رسد با توجه به این موضوع که این صنعت از وضعیتی که در آن قرار دارد، خارج است. شود.
امینی صنعت با توجه به اینکه بزرگترین مشکل خودرو انحصاری بودن آن است، بررسیان: تا زمانی که ما رقابت کنیم صنعت خودرو نباشیم، نمی توانم انتظار داشته باشیم که خودرو محصولات متنوع و با کیفیت با قیمت اقتصادی تولید و در بازار عرضه شود. در حالی است که با احیای برجام و شرکت های خارجی خودروسازان تا حدودی می تواند این روند را تغییر دهد، حال باید دید آیا به مانند سال 2015 خودروسازان خارجی دوباره به ایران خواهند آمد.
این کارشناس صنعت خودرو بیان میکند: آزادسازی خودرو نیز میتواند قیمتی را در بازار خودرو تولید کند، اما نکته مهم در اینجاست که تولیدهای لوکس نباید به صورت مستقیم انجام شود، زیرا تنها عده معدودی از جامعه هستند که میتوانند انجام دهند. خرید این خودروی لوکس را دارد، اما اگر خودروهای با کلاس متوسط نیمی از جامعه توان خرید آن را دارا هستند، وارد می شود که در آن زمان می تواند کار کند و باعث کاهش و تعدیل قیمت خودرو در بازار را فراهم کند.
وی یادآور شد: افزایش تیراژ تولید نیز عوامل دیگری است که می تواند باعث کاهش قیمت خودرو شود، در حال حاضر با توجه به اینکه تیراژ خودرو به سالی یک میلیون دستگاه نمی رسد، عرضه می شود و باعث افزایش قیمت می شود و همین عامل باعث افزایش قیمت می شود. که اگر هر صنعت خودرو سالانه یک و نیم میلیون دستگاه خودرو تولید کند، آن زمان می تواند به نیازهای موجود در بازار پاسخ دهد، بنابراین باید افزایش تولید شود تا قیمت خودرو کاهش یابد.
امینی با اشاره به اینکه صنعت دولت در شرکت های خودروسازی و مدیریت آنها، ضربه بزرگی به این صنعت کرده است، گفت: تا زمانی که دولت در خودروها می کند، این صنعت روی آرامش را وارد می کند، بنابراین دولت باید خودروسازان را به آن برساند. خاص مشخص کرده و تنها نظارت و سیاست گذاری را در صنعت خودرو انجام می دهد و تنها در چنین مواردی است که شرکت های جاده مخصوص می تواند خدمات بیشتری داشته باشد.
[ad_2]